Toyota Prius получи специален режим за почивка на шофьора

Хибридният лифтбек Toyota Prius получи режим за почивка на шофьора, който трябва да разреши един от основните недостатъци на електрифицираните средства. Това е дългото зареждане, което дори при най-модерните технически решения в конструкцията на батерията и най-мощната зарядна станция може да отнеме няколко часа.

За да се възползва максимално от това време, Toyota добавя специален режим към своите хибриди – той ви позволява едновременно да зареждате батерията и да използвате бордовите системи на автомобила. Функцията My Room Mode може да се активира чрез свързване на автомобила към терминала за зареждане.

Режимът позволява едновременно да се попълва енергийния резерв в батерията и да се използва климатичните и мултимедийните системи. Toyota подчертава, че новата опция дава възможност за удобно прекарване на времето, докато батерията се зарежда и позволява превръщането на хибридния автомобил в мобилен офис за дистанционна работа.

В предишното поколение Toyota Prius зареждането беше възможно само когато бордовата електроника беше изключена. С новите функции Prius PHEV ще позволи на собственика да си почине удобно или да работи, докато автомобилът зарежда. Ако батерията се изтощи по-бързо, отколкото може да бъде презаредена, системата ще уведоми водача и ще даде препоръки за оптимизиране на консумацията на енергия.

Задвижващата система на Toyota Prius PHEV включва 2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор, които развиват общо 223 к.с. Капацитетът на батерията е 13,6 кВт/ч. С едно зареждане на батерията такъв лифтбек изминава до 87 км само на ток, което е с 50% повече от предшественика. Средният разход на гориво е 3,3-3,8 литра на 100 км.