Продажбите на автомобили отбелязаха четвърти пореден месец на възстановяване през ноември в Европейския съюз с 829 527 продадени бройки, като основната заслуга е на концерните Volkswagen и Stellantis, съобщиха от Асоциацията на производителите (ACEA).
Пазарът на нови автомобили отбеляза ръст от 16,3% на годишна база, след като през периода януари-юли рязко се забави поради недостига на електронни части. Възползвайки се от благоприятно сравнение с исторически нисък месец, какъвто беше ноември 2021 г., пазарът обаче остава далеч от милиона продадени превозни средства през ноември 2019 г., преди пандемията на Covid.
Сред основните пазари в ЕС, Германия записва сериозен ръст през ноември (+31,4%). Италия отбелязва увеличение от 14,7% на годишна база, Испания – с 10,3%, Франция – с 9,8% и Белгия – с 23,4%. Като цяло обаче, месец преди края на годината европейският пазар все още изостава с 6,1% спрямо същия период на 2021 г. , като най-потърпевши са продажбите в Италия и Франция.
Както през септември и октомври, групата Volkswagen e №1 в Европа и на нея се дължи възстановяването на продажбите. Германският концерн e продал повече от 200 000 автомобила – 25,1% пазарен дял, със силно увеличение от 36,4% на годишна база на марките Volkswagen, Audi, Skoda, Seat и Porsche.
На второ място е Stellantis, при който се отчита лек спад – 1,1%, с близо 150 000 продадени единици и 18,1% от пазара. Нейните марки Citroën и Opel отбелязват намаление на продажбите, докато Peugeot и Fiat остават доста стабилни.
Групата Renault регистрира спад от 5% през първите 11 месеца на годината, с 10,6% от пазара през ноември. По-специално, тя показва рязък спад при основната си марка Renault (-16,4%) и ръст от 14% при Dacia. Корейската Hyundai-Kia вече е по петите на френската група, въпреки лекия спад в продажбите през ноември.