Нарастващият интерес към компактните автомобили с повишен просвет доведе до появата на много нови модели. Последното попълнение в гамата на Volkswagen се казва Taigo и представлява кръстоска между кросоувър и купе, позициониран в класа на малките автомобили. Новият Volkswagen Taigo се отличава с динамичен дизайн и изразителни форми с каросерия на кросоувър и силует в стила на купе.
Новият Taigo e третият модел на Volkswagen, построен на платформата MQB-A0 след Polo и T-Cross, предава „Монитор“. Новият Volkswagen Taigo е по-голям от братята си с дължина от 4,27 метра, широчина 1,76 метра, височина 1,52 метра и междуосие от 2,55 метра. Автомобилът е доста лек и базовата версия тежи само 1220 кг.
В предната част новият Volkswagen Taigo до голяма степен прилича на T-Cross, като традиционното лице на марката е запазено. Широката радиаторна решетка е комбинирана с удължени LED фарове, като в по-високите версии има дори матрични светлини.
Новият Volkswagen Taigo се откроява благодарение на спортния и опънат профил с висок капак и наклонения сводест покрив, благодарение на който изглежда по-стремителен.
Арките на колелата са леко изпъкнали, а профилните стени са украсени с щамповани линии. Долната част на каросерията е покрита със защитни пластмасови панели, типични за кросоувърите и SUV. Капакът на багажника е покрит със спойлер, а задните светлини се простират по цялата широчина на купето.
В интериора на новия Volkswagen Taigo се усеща влиянието на T-Cross и Polo, от които са заимствани част от детайлите. Предлага се избор от ярки вложки в цвета на каросерията или стилни черни лакирани детайли. Предлага се и LED осветление. Предният панел е оформен с хоризонтални линии, а воланът е леко скосен отдолу.
Още в базовата версия Life на таблото е поставен дигитален инструментален кокпит. Централният панел е леко обърнат към водача, а над него се намира сензорният екран на мултимедийна система, който според оборудването има диагонал от 8 или 9,2 инча.
Информационно-развлекателната система е с много по-интуитивен дисплей, който е по-лесен за използване и по време на шофиране. Графиката е ясна и реакцията на докосване е достатъчно бърза. Мултимедийната система разполага със сателитна навигация и интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto.
Всички функции на мултимедийната система и климатроника се управляват от сензорни бутони под екрана, като единственият физически бутон на централната конзола е за аварийните светлини. Всички сензорни бутони са големи и рационално подредени. Под тях е има USB порт и ниша за безжично зареждане за смартфон.
Салонът на новия Volkswagen Taigo е предвиден за пет човека с нормални размери. Височината и дълбочината на кормилната колона се регулират, а интервалът от настройки на шофьорската седалка е достатъчно широк, така че зад волана могат да седнат удобно хора с ръст от 1,50 до почти 2 метра.
Предните седалки на Volkswagen Taigo са традиционно удобни, но имат добре изразени странични опори. Спортните седалки във версията R-Line осигуряват по-добра опора за гърба. Обзорът назад е малко ограничен поради малкото стъкло. Срещу доплащане се предлага плъзгащ се подлакътник с кутия вътре.
На втория ред има изненадващо много място за краката на пътниците, но пространството над главите не е особено голямо, така че тук могат да седнат удобно хора с ръст до 1,80 метра. Широчината на салона позволява на задните седалки да седнат удобно двама пътници. Обемът на багажника е 440 литра, а със сгънати задни седалки товарният капацитет се увеличава до 1222 литра.
Новият Volkswagen Taigo се предлага с богато серийно оборудване, което включва множество функции, характерни за по-високите класове. Базовата версия включва електрически прозорци, двузонов климатик, аудиосистема, Bluetooth връзка и круиз контрол.
За сигурността колата има и 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, технология за автоматично спиране, наблюдение на слепите зони и следене на умората на водача.
Най-високата версия на оборудване R-Line добавя система за достъп без ключ, двузонов автоматичен климатик, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, 17-инчови алуминиеви джанти, предни и задни сензори за паркиране, отопляеми предни седалки и други. Сред опциите са камера за заден ход, автопилот за паркиране, сензори за светлина и дъжд и полуавтономна система за шофиране.
Ускорява пъргаво с бензиновия турбомотор със 150 к.с. и 7-степенен автоматик
Новият Volkswagen Taigo се предлага у нас с предно предаване и с три динамични и икономични бензинови турбодвигателя. Двата по-малки мотора са 1,0-литрови 3-цилиндрови с максимална мощност 95 и 110 к.с., а по-големият агрегат е 1,5-литров 4-цилиндров със 150 к.с. Само моторът с 95 к.с. е съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия, а двигателят със 110 к.с. предлага избор между 6-степенна механична или 7-степенната автоматична трансмисия DSG с два съединителя.
Моделът със 150 к.с. се предлага само в комбинация със 7-степенната автоматична трансмисия DSG. Именно с това задвижване новият Taigo доставя най-голямо удоволствие при шофиране, както в града, така и на планински път, и на магистрала.
С мощния турбомотор относително лекият Volkswagen Taigo ускорява бързо и от място, и при изпреварване, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин. В града 7-степенната автоматична трансмисия DSG с двоен съединител превключва неусетно скоростите, а при необходимост от пъргаво ускорение бързо сменя предавките.
Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, което е доста добър показател за кросоувър. Двигателят е тих, няма никакви вибрации и е оборудван със система за дезактивиране на два от четирите цилиндъра, която спомага за намаляване на разхода на гориво до 8,4 л/100 км в града и 5,2 л/100 км на извънградски цикъл. В комбиниран цикъл консумацията е 6,1 л/100 км.
Новият Volkswagen Taigo се управлява с лекота в града, маневрен е и се промушва по тесните улици в центъра на столицата. Поради компактните размери лесно си намира място за паркиране, а ако се наложи, може да се покатери и на високо, благодарение на увеличения просвет. При по-ниски скорости в града кросоувърът вози доста гладко и меко, осигурявайки приличен комфорт.
На пътя Volkswagen Taigo демонстрира много добро управление за стандартите на кросоувър. Системата XDS симулира диференциал с ограничено приплъзване. Благодарение на него рядко се проявява недозавиване. Кормилното управление е достатъчно прецизно и информативно.
Кросоувърът демонстрира добро сцепление с настилката. Окачването е еластично, но въпреки това компактният модел се наклонява изненадващо малко в завоите. Срещу доплащане се предлагат и адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта на возене. Салонът има много добра шумоизолация и на магистралата вятърът и шумът от гумите не се чуват осезаемо.
Новият Volkswagen Taigo наскоро дебютира на българския пазар и се предлага в шоурумите на дилърствата на марката в цялата страна. Цената на модела започва от 37 174 лева за основното оборудване Life със задвижване от 1,0-литров бензинов турбомотор TSI с мощност 95 к.с., съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия.
Нашият тестов автомобил с бензинов турбодвигател 1.5 TSI със 150 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия DSG и оборудване R-Line струва поне 50 391 лева, а с няколко опции лесно достига до 55 000 лева.