Volvo EX30 дебютира като по-евтината версия на върховия EX90

Само преди няколко месеца Volvo ни представи EX90, голям кросоувър, който ще наследи XC90 в бъдеще, като ни предложи внушителни размери, много нови технологии и много лукс в електрическа форма. Сега шведите показаха по-малка алтернатива на EX90 за хората които търсят по-евтино решение, но със същите корени и подобни технологии.

Volvo EX30 е компактен кросоувър с подобни на XC40 форми и размери. Дължината е 4.23 метра, а междуосието е 2.65 метра, което е с едва няколко сантиметра по-малко от това на споменатия вече кросоувър. Новият EX30 ни представя познат от EX90 дизайн с изцяло новата „електрическа“ предница на Volvo без предна решетка и с отделни LED елементи за дневните светлини.

Страничната линия е подобна на тази при XC40, но с по-аеродинамични линии и „падащ“ таван в задната част. Светлините отзад са разделени на две части, като отново е заложено на няколко индивидуални елемента. В средата на багажника откриваме и надпис Volvo и място за номера в долната част на бронята.

Мощността варира в зависимост от задвижването което изберете. Може да получите от 272 конски сили и 343 нютон метра при базовата версия с един електромотор до 428 конски сили и 543 нютон метра при версията с два електромотора. Пробегът варира от 344 километра при 54кВтч батерия и версията с един електромотор и достига до 480 километра или 460 километра при вересията с 69кВтч батерия и съответно модификацията с два електромотора.

И трите варианта на задвижване се предлагат в базовата версия Plus при която получавате 18-инчови джанти (19-инчови при модификациите Extended Range и Performance), покрив в контрастен цвят, LED фарове, адаптивен круиз контрол с асистент за управление, отопляеми седалки и волан, милион електронни помощни средства за безопасност, термопомпа и зарядно устройство с мощност 11 kW, внушителна звукова система Harman Kardon с мощност 1040 W и 12,3-инчов портретен сензорен екран с Apple CarPlay, Android Auto и Google Assistant.

Модификациите Extended Range и Performance се предлагат и в изпълнение Ultra, като добавят 360-градусова камера с 3D изглед, автоматично паркиране, 20-инчови алуминиеви джанти, тонирани стъкла, панорамен покрив, електрически седалки и 22 kW бордово зарядно устройство за по-бързо зареждане вкъщи.

Това са моделите, които могат да се поръчат от днес в Европа за доставка в началото на 2024 г., но това не е съвсем пълната гама на EX30, защото Volvo разкрива, че през 2024 г. ще добави Cross Country. На този етап подробностите са минимални, но от Volvo твърдят, че тя ще се отличава с по-голям пътен просвет и избор между черни 19-инчови джанти или 18-инчови джанти с „поръчкови“ (вероятно офроуд) гуми. Освен това ще бъде оборудван с допълнителна защита отпред, отзад и отстрани, черни панели на предната броня и задния капак, както и с емблемата Cross Country под формата на малко шведско знаме на капака. Цените за споменатите по-рано версии започват от 36 хиляди евро в Европа.