Баная бил принуден да използва занижен работен режим на своя мотор

Баная бил принуден да използва занижен работен режим на своя мотор

Франческо Баная разкри след финала на спринта за Гран При на Япония в MotoGP, който беше спечелен от световния шампион, че е бил принуден да използва занижен работен режим на своя мотор в хода на цялата надпревара.

Това се е наложило, след като в опознавателната обиколка той не е използвал специални режим на двигателя за ниска консумация на догориво, за да разбере по-добре условията. Това беше за сметка на представянето на самия спринт на „Мотеги“, която е пистата с най-висока консумация на гориво в целия календар на MotoGP. Със сигурност той няма да може да си позволи подобен риск утре, когато пилотите ще разполагат със само 22 литра за 24 обиколки, а днес имаха по 12 литра за 12 тура.

„Много съм щастлив. Не беше лесно, трябваше да жертваме представяне в състезанието, за да разбера по-добре условията преди старта, не използвах картата на двигателя за пестене на гориво, така че през цялото време трябваше да съм в по-нисък работен режим.

„Във всеки случай ние работим много добре през целия уикенд. Много съм доволен, защото в тези условия, които не са лесни, печеленото и наваксването на точки е максимумът. Така че благодаря на отбора, нека да продължим така“, заяви световният шампион.

Преди две години Алейш Еспаргаро имаше един куриозен момент в състезанието на „Мотеги“, след като механиците на Априлия бяха забравили да изключат този режим за пестене на гориво на стартовата решетка. Това принуди испанецът да влезе в бокса, за да вземе резервната си машина в края на загряващата обиколка и той жертва шестото си място на старта. Тогава Еспаргаро финишира състезанието на 16-та позиция и не взе точки, докато беше в битката за титлата.