Стартира кампанията „С бистър ум зад волана“

Стартира кампанията „С бистър ум зад волана“, организирана от Българската петролна и газова асоциация, предаде БНТ. Целта на инициативата е да даде възможност на водачите сами да се тестват за алкохол в бензиностанции.

Паралелно с кампанията и от КАТ започват проверки за пияни и дрогирани шофьори.

На самите бензиностанции ще има стационарни станции за доброволно тестване за алкохол. Ще има и еднократни тестери. Дрегерите ще са разположени в 40-50 бензиностанции в следващите месеци.

От Пътната полиция обявиха, че само за първото тримесечие на годината са установени 2400 случая на шофиране след алкохол и над 1200 след наркотици. Изследване на агенцията „Безопасност на движението по пътищата“ показва, че 15 600 са готови да седнат зад волана след употреба на алкохол.