Ферари със сертификат от 70-те е на тезгяха за над половин милион лева, показа проучване на „Телеграф“. Луксозното возило си търси нов собственик от няколко години. Колата се продава за 682 500 лв., произведена е през март 1972 г. и е на 86 000 километра. На бензин е, с две врати. В цената влиза и сертификатът за автентичност. Цените на повечето луксозни коли втора ръка тръгват от 65 000 лв. и минават 200 000 лв.
Сред офертите за луксозни коли са мерцедеси, беемвета и тойоти. Предлагат се и поршета за по 400 000 – 500 000 лв.
Най-търсени са автомобили от 2019 г., които вървят с гаранция до 2025 г. Ако дотогава нещо по возилото се счупи, поправката е безплатна. Цените им са в зависимост от марката, като най-евтините тръгват от 25 000 лв. Возилата след 2020 година достигат и 100 000 лв. Има и автомобили от 2019 г. на дизел, които минават 150 000 лв. заради екстрите си. Всяка кола преминава през 8-степенна проверка за произхода.
Предлагат се и на лизинг, като одобрението става в рамките на 10 минути.
Цената зависи много и от екстрите, коментираха автотърговци. Сред предложенията за кола, предлагаща всевъзможни глезотии, е возило от 2018 г. на бензин за 202 900 лв., което дори прави масажи. Лимузината е на малко над 36 000 километра. Разполага с всякакви екстри освен за комфорта на пътниците и за тяхната безопасност. Возилото има система за предупреждение при пресичане на осевата линия, асистент за мъртвия ъгъл за водача, система за спазване на дистанция с колата отпред, сензор за дъжд. Има и специална система за разпознаване на ограничителните знаци. Предните седалки са специални и докато се возите или карате, ви правят масаж. Автомобилът е с дизайнерски кожен салон с декоративни елементи, има отопляеми външни огледала и специален вакуум на вратите. Важна екстра е и сензор, който улавя дали водачът е изморен. Датчикът започва да писука, когато шофьорът има нужда от спиране за почивка, като за целта разполага със специални индикатори.
Според експерти у нас в момента не само луксозните возила втора ръка са поскъпнали, а и по-нискобюджетните марки. По думите на специалистите влияние върху тази тенденция има и фактът, че в Германия, откъдето внасяме много автомобили, този януари регистрираха рекорден ръст на колите на старо.