Audi залага на хибридната технология с най-новите версии на A6 Sedan и Avant, които вече разполагат с електрифицирани задвижващи агрегати, базирани на усъвършенстван четирицилиндров двигател.
Ключовият напредък спрямо техните предшественици се крие в значително подобрената батерия, която сега разполага с нетен капацитет от 20,7 kWh – значително увеличение от 45%. Това означава наистина полезен електрически пробег, който потенциално позволява на собствениците да извършват ежедневните си пътувания, без да включват двигателя с вътрешно горене.
Тези PHEV сега предлагат впечатляващ електрически пробег от до 106 километра в комбиниран цикъл, преди да се включи двигателят с вътрешно горене. Ако изберете малко по-лекия вариант седан, Audi твърди, че пробегът в градски условия е още по-щедър – до 111 километра само на електрическа енергия.
Батерията, стратегически разположена под задната част на автомобила, естествено ще се изтощава най-бързо при движение с електронно ограничената скорост от 140 км/ч в режим на чисто електрическо задвижване по аутобана. След като двигателят заработи, плъгин хибридните модели на A6 са способни да достигнат максимална скорост от 250 км/ч. Audi предлага две различни мощности за тези електрифицирани варианти на A6: едната е с мощност 295 к.с., а другата – с по-щедрите 362 к.с..
По-слабото A6 PHEV развива солиден въртящ момент от 450 Нм, което позволява спринт от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди. Преминаването към по-мощната версия осигурява въртящ момент от 500 Нм, което намалява времето за спринт до впечатляващите 5,3 секунди. За тези, които отдават приоритет на абсолютното ускорение, Audi продължава да предлага 3,0-литров V6 мек хибриден модел, който постига еталонния спринт само за 4,7 секунди, а предстоящите модели S6 и RS6 обещават още по-добри показатели.
Въпреки това за тези, които търсят по-устойчива алтернатива на дизеловия двигател, без да жертват първокласното усъвършенстване, plug-in хибридният A6 представлява убедително предложение. Audi също така значително е подобрило капацитета на зареждане с променлив ток до 11 kW, което позволява пълно зареждане на батерията за два часа и половина.
И двата PHEV варианта са оборудвани със завиване на задните колела, плавно превключваща автоматична трансмисия с двоен съединител и прочутата система за задвижване на всички колела Quattro на Audi. Интегрираният електрически двигател с мощност 141 к.с. е разположен в седемстепенната скоростна кутия S Tronic. Audi подчертава, че пълният въртящ момент на електрическия двигател е наличен „почти при обороти на празен ход“.