С развитието на технологичния прогрес дори най-екзотичните допълнителни опции за автомобили мигрират към частта на нещо тривиално, от една страна, и жизненоважно от друга. Повечето европейци предпочитат да купуват малки, икономични автомобили. Това правило обаче не важи за желанието им да се „поглезят“ със спомагателните функционалност на колите. Ето и петте най-предпочитани опции.
5 опции, които са задължително според повечето клиенти:
Адаптивен круиз контрол
Същността на тази функция е изключително проста – веднага щом и най-малкото препятствие се появи на пътя, колата забавя скоростта и когато заплахата премине, тя отново набира скорост. Днес, дори в евтини автомобили, такава електроника се държи добре.
Асистент за поддържане на лентата
Друга изключително полезна функция в съвременните автомобили. Днес тази опция се среща дори в достъпни японски и южнокорейски модели. Работи добре като цяло. Функцията има само един проблем. Нейните сензори почти винаги се придържат към най-близката маркировка и карат колата стриктно по нея. Наличието на асистент не освобождава водача от задължението да държи волана с ръце.
Мониторинг на мъртвите зони
Друга много интересна и много полезна функция. Същността на функцията е също толкова проста. Веднага щом водачът включи мигача и започне да извършва каквато и да е маневра, сензорите на автомобила започват да следят дали няма автомобил в сляпата зона. Веднага щом там се появи друга кола, системата предупреждава водача със звуков сигнал. Освен това на огледалото за обратно виждане светва специална индикация.
Система старт-стоп
Функция, която едва ли се нуждае от допълнително представяне за шофьорите. Дори само защото Интернет е пълен със спорове и дискусии за това колко вредна е тази функция за двигателя. Работи просто: системата автоматично изключва двигателя с вътрешно горене, когато автомобилът е на празен ход за относително дълго време и го стартира при натискане на съединителя.
Усъвършенствана система за стабилизиране
Електронната система за стабилизиране прави живота на водача не само по-добър, но и като цяло по-безопасен. В същото време е важно да запомните, че колкото и напреднала да е технологията в тази система, тя никога няма да може да изчисли 100 процента точно безопасната траектория на превозното средство и правилно да оцени широчината на пътното платно.